Tematyka warsztatów podczas Warszawskich Targów Pracy będzie przebiegała w ramach zadań działów HR, z którymi na stałe współpracują.
Za rekrutację nowych pracowników odpowiadają działy HR. Współpracują z menedżerem ds. rekrutacji, aby znaleźć wykwalifikowanych kandydatów, którzy pasują do kultury firmy. Pomagają również menedżerom w znajdowaniu nowych pracowników, znajdując ludzi za pośrednictwem tablic ogłoszeń lub rekomendacji od innych pracowników.
Działy HR są również odpowiedzialne za szkolenie nowych pracowników w zakresie zasad i procedur firmy. Dział HR zarządza również rejestrami pracowników, takimi jak świadczenia, listy płac i przeglądy wyników.
HR to kręgosłup każdej organizacji. Odpowiadają za rekrutację i selekcję kandydatów na wolne stanowiska w firmie. Specjaliści HR pracują nad tym, aby wszyscy pracownicy byli wykwalifikowani i zdolni do efektywnego wykonywania swoich funkcji zawodowych.
Specjaliści HR korzystają z różnych narzędzi, aby pomóc im w wykonywaniu swoich obowiązków. Niektóre narzędzia, takie jak systemy śledzenia kandydatów, pomagają rekruterom znaleźć i skontaktować się z potencjalnymi kandydatami za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak media społecznościowe lub e-mail. Inne narzędzia, takie jak testy psychometryczne, pomagają ocenić przydatność kandydata na stanowisko, mierząc jego wiedzę i umiejętności z wymaganiami stanowiska. Ważne jest, aby specjaliści HR rozumieli, co te narzędzia mogą zrobić i jak można je wykorzystać, aby jak najlepiej je wykorzystać podczas rekrutacji nowych pracowników do swoich firm.
System ocen to proces oceny pracy pracownika. Odbywa się to okresowo w celu określenia postępów i rozwoju pracownika. Służą również do identyfikacji obszarów wymagających poprawy lub szkolenia.
System ocen pomaga w poprawie wydajności pracy i morale jednostki oraz jej produktywności. Pomaga również w określeniu, czy kwalifikują się do awansu, czy nie. W tej sekcji przyjrzymy się niektórym zaletom i wadom systemu oceny okresowej pracowników:
Zalety:
Niektóre wady systemu okresowej oceny pracowników polegają na tym, że nie zapewnia on jasnego zrozumienia, jak radzą sobie pracownicy, a także nie zapewnia obiektywnego pomiaru wyników. System nie pozwala również na różnicowanie składek i wyników poszczególnych pracowników.
Zarządzanie wiedzą to proces gromadzenia, przechowywania i rozpowszechniania wiedzy niezbędnej do funkcjonowania organizacji. Zarządzanie wiedzą można przeprowadzić na kilka sposobów:
Systemy zarządzania wiedzą są ważne, ponieważ pomagają organizacjom zarządzać ich zasobami wiedzy. Organizacje muszą mieć możliwość przechowywania, udostępniania i ponownego wykorzystywania posiadanej wiedzy.
Systemy zarządzania wiedzą pozwalają organizacjom przechowywać całą posiadaną wiedzę w jednym miejscu. Jest to przydatne, gdy organizacja musi szybko znaleźć informacje na określony temat. Systemy zarządzania wiedzą ułatwiają również osobom w organizacji dzielenie się wiedzą z innymi osobami w organizacji. Systemy zarządzania wiedzą pomagają we współpracy i burzy mózgów pomiędzy jednostkami, jak i grupami ludzi.